V drugem sklopu programa Taktike&Praksa14:Merilo, ki ga vodi konzorcijski partner konS ≡ Platforme za sodobno raziskovalno umetnost Aksioma, bo gostujoč umetnik Farzin Lotfi-Jam izvedel delavnico Realnočasovni subjekti.
Za udeležbo ne potrebujete predhodnega znanja. Potrebujete prenosni računalnik z nameščeno najnovejšo različico programa Unreal Engine 5 in najnovejšo različico programa Cesium za Unreal Engine.
Kje prebivajo virtualni ljudje? V tej delavnici bomo odgovor na to vprašanje raziskali s pomočjo najnovejših urbanih simulacij, ki virtualizirajo mesta in njihove prebivalce. Natančneje bomo kot izhodišče preučevanja in metodološke zasnove uporabili tehnologijo tako imenovanega »digitalnega dvojnika«, virtualne replike, ki podatke, pridobljene od objektov v fizičnem svetu, mapira v digitalne kopije v simuliranem mestu. Gre za eno najnovejših tehnologij pametnih mest, ki jih mestnim oblastem tržijo globalna logistična in tehnološka podjetja. Digitalni dvojniki so potopitvene, vsevedne fantazijske podobe, poseljene z realnočasnovimi podatki o človeški aktivnosti, vremenu, prometu in drugih urbanih dogodkih. Ta tehnologija prinaša tveganje, da se bodo nosilci odločanja pri razumevanju mest zanašali le na komputacijski model, s katerim bodo nato tudi ustvarili urbane prihodnosti.
Ta delavnica preučuje, kako digitalni dvojniki predstavijo mesta in njihove prebivalce. Zastavlja vprašanje, kako bo ta tehnologija vplivala na kolektivne urbane prihodnosti in kako jo lahko mobiliziramo za ustvarjanje enakopravnejših, pravičnejših in vznemirljivejših urbanih vizij. Udeleženci delavnice bodo tehnično in konceptualno shekali komponente (podatkovne vnose, potopitvene vizualizacije in simulacije ter izhodne podatke) koncepta in sistemske arhitekture digitalnega dvojnika ter s pomočjo orodja Unreal Gaming Engine ustvarili preprosto simulacijo urbanega okolja.