Boštjan Čadež – Fšk bo predstavil nadgradnjo spletne igre Line Rider, s katero je ustvaril globalni fenomen. Medtem ko izvirno igro še vedno lahko brezplačno igramo na spletni strani linerider.com ali v aplikaciji pametnega telefona, bomo lahko v Galeriji Simulaker preizkusili novo VR različico, ki jo je avtor razvijal zadnja tri leta v produkciji Aksiome in pod okriljem platforme konS.
Line Rider, ki ga je septembra 2006 ustvaril slovenski umetnik Boštjan Čadež (znan tudi kot fšk), ko je bil še študent na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje, je klasična igra v peskovniku, v kateri narišeš stezo, po kateri se potem spušča sankač. Koncept je enostaven, estetika minimalna, možnosti pa so neskončne. Črta, ki jo narišeš, je lahko enostavna, ali pa se razvije v razdelano risbo; odvisno od tvojega odnosa do lika, saj lahko risbo narišeš tako, da se bo sankač po stezi spuščal v nedogled, ali pa tako, da se bo zaletel ali padel na spektakularen način. Risalna deska nudi osnovna orodja za urejanje, brisanje in popravljanje delov risbe. Poleg tega je večja od ekrana, kar uporabniku omogoča, da nariše velike pokrajine. Zaradi tega in popolne simulacije fizike (steza mora biti dovolj gladka, da lik ne pade s sani oziroma se sani ne razbijejo na koščke) ter možnosti snemanja in deljenja končne animacije se je igra Line Rider izkazala za nenavadno zasvojljivo in je enostavno postala internetni fenomen. Potem ko je bila septembra 2006 objavljena na Deviantart, je bila izvirna igra predstavljena na številnih priljubljenih spletnih straneh (od Yahooja do Time Magazina), pojavila se je v nekaj reklamah za McDonald’s, obravnavali so jo v revijah o igrah in New York Timesu in celo uporabljali kot izobraževalno orodje za učenje fizike; dosegla je 34 milijonov prenosov in zasedla sedmo mesto na lestvici najpogostejših iskanj Google Zeitgeist (vir: Wikipedia); bila je plagirana, postala pa je tudi predmet številnih variacij in priredb. Še pomembneje pa je, da je nudila vsebino mnogim spletnim videom, s katerimi je na stotine uporabnikov delilo svoje trike in epske uspehe – ali epske neuspehe – v igri.
Boštjan Čadež (1979) je novomedijski umetnik, katerega interdisciplinarna praksa raziskuje presečišča med umetnostjo, tehnologijo in človeško izkušnjo. Njegove inovativne instalacije in performansi pogosto izzivajo meje med digitalnim in fizičnim svetom, pri čemer vključuje elemente, kot so umetna inteligenca, virtualna resničnost, robotika in obdelava podatkov v realnem času. Čadeževo umetnost odlikuje dinamika in svojevrstno življenje, ki izvira iz algoritmov in smernic, ki jih uporablja pri oblikovanju svojih del. Njegovo zanimanje za preproste smernice, iz katerih izhaja neskončno število podob ali situacij, ki nikoli niso enake kot prejšnje, je eden izmed ključnih vidikov njegovih stvaritev. Dela pogosto vključujejo tudi interakcijo z gledalci, ki s svojo vpletenostjo postanejo del umetniške izkušnje in hkrati soustvarjajo delo, ki ga opazujejo.
KOLOFON
Umetnik: Boštjan Čadež – Fšk
Oblikovalec zvoka: Jaka Batič
Organizatorja: Gašper Beg, Adrijan Praznik
Tehnik: Maid Hadžihasanović
Posebne zahvale: Steven Wittens in Zavod Projekt Atol
Producent projekta: Aksioma – Zavod za sodobne umetnosti in konS ≡ Platforma za sodobno raziskovalno umetnost
Producent razstave: zavod Lokal Patriot | Galerija Simulaker
___