Mariborsko konS vozlišče Kulturni inkubator deluje kot prostor razvojnih možnosti; kot galerijski in ustvarjalno-izobraževalen prostor za uporabnike in obiskovalce ter kot mladinski center, v katerem potekajo številne dejavnosti s področja informiranja, svetovanja in druženja. V sklopu programa konSekvence ≡ Fragmenti možnega ekosistema je v Kulturnem inkubatorju na ogled razstava Boštjana Čadeža Line Rider, ki omogoča preizkus začetnih različic te legendarne spletne igrice kot tudi najnovejšo 3D različico, ki se igra v virtualni resničnosti.
Na ogled bo v Kulturnem inkubatorju od četrtka, 16. februarja, dalje. Vrata odpremo ob 19.00.
Line Rider, ki ga je septembra 2006 ustvaril slovenski umetnik Boštjan Čadež (znan tudi kot fšk), ko je bil še študent na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje, je klasična igra v peskovniku, v kateri narišeš stezo, po kateri se potem spušča sankač.
Koncept je enostaven, estetika minimalna, možnosti pa so neskončne. Črta, ki jo narišeš, je lahko enostavna, ali pa se razvije v razdelano risbo; odvisno od tvojega odnosa do lika, saj lahko risbo narišeš tako, da se bo sankač po stezi spuščal v nedogled, ali pa tako, da se bo zaletel ali padel na spektakularen način. Risalna deska nudi osnovna orodja za urejanje, brisanje in popravljanje delov risbe. Poleg tega je večja od ekrana, kar uporabniku omogoča, da nariše velike pokrajine.
Zaradi tega in popolne simulacije fizike (steza mora biti dovolj gladka, da lik ne pade s sani oziroma se sani ne razbijejo na koščke) ter možnosti snemanja in deljenja končne animacije se je igra Line Rider izkazala za nenavadno zasvojljivo in je enostavno postala internetni fenomen.
Potem ko je bila septembra 2006 objavljena na Deviantart, je bila izvirna igra predstavljena na številnih priljubljenih spletnih straneh (od Yahooja do Time Magazina), pojavila se je v nekaj reklamah za McDonald’s, obravnavali so jo v revijah o igrah in New York Timesu in celo uporabljali kot izobraževalno orodje za učenje fizike; dosegla je 34 milijonov prenosov in zasedla sedmo mesto na lestvici najpogostejših iskanj Google Zeitgeist (vir: Wikipedia); bila je plagirana, postala pa je tudi predmet številnih variacij in priredb. Še pomembneje pa je, da je nudila vsebino mnogim spletnim videom, s katerimi je na stotine uporabnikov delilo svoje trike in epske uspehe – ali epske neuspehe – v igri.
Medtem ko izvirno igro še vedno lahko brezplačno igramo na spletni strani linerider.com ali v aplikaciji pametnega telefona, se Čadež trenutno ukvarja z njeno 3D različico, ki se igra v virtualni resničnosti.
DELOVNI ČAS Kulturnega inkubatorja
Od ponedeljka do četrtka: 9.00–13.00 in 14.00–16.00
Ob petkih: 10.00–13.00
O AVTORJU
Boštjan Čadež (1979) je na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani študiral industrijsko oblikovanje. V zadnjih letih se kot intermedijski umetnik osredotočal predvsem na področje računalniške, v realnem času generirane in generativne grafike ter robotike, ki jih predstavlja v obliki performansov ter instalacij. Za svoja dela na področju oblikovalskih oziroma programerskih inovacij je prejel več uglednih nagrad in priznanj. V preteklosti je deloval tudi na področjih grafitov, ulične umetnosti in VJ-anja. Leta 2013 je prejel nagrado Zlata ptica v kategoriji intermedijske umetnosti.
KOLOFON
Avtor: Boštjan Čadež
Oblikovanje zvoka: Jaka Batič
Avtor dokumentarnega filma: Simon Intihar
Zahvala: Steven Wittens in Galerija Vžigalica Ljubljana
Produkcija: Aksioma – Zavod za sodobne umetnosti, Ljubljana | konS ≡ Platforma za sodobno raziskovalno umetnost
___
Projekt konS ≡ Platforma za sodobno raziskovalno umetnost je bil izbran na javnem razpisu za izbor operacij »Mreža centrov raziskovalnih umetnosti in kulture«. Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj.