Skoči na vsebino
Nova Projekti

Gallus Gallus Roboticus

Miranda Moss & Daniel Brownell

Spletna stran sledi oddaljenemu, virtualnemu sodelovanju Mirande Moss in Daniela Brownella pri razvijanju prihajajočega projekta Gallus Gallus Roboticus v okviru platforme za sodobno raziskovalno umetnost konS. Zaradi osupljivega dejstva, da po vsem svetu na leto ubijejo sedem milijard piščancev moškega spola, starih en dan, saj so za perutninsko industrijo »nedonosni«, je izhodišče končnega projekta razvoj odprtokodne UI, ki spol piščanca lahko zazna in ovo. Projekt nadalje vključuje izdelavo avtonomnega hodečega robota, ki lahko poskrbi za različne vidike piščančevih potreb in hotenj. Projekt, ki se sprašuje, ali gallus gallus domesticus, domača kokoš, lahko – znotraj okvira antropocena – velja za najbolj ali najmanj uspešno ptico z evolucijske perspektive, izvira iz morbidne fascinacije nad trenutnim in zgodovinskim odnosom med piščanci in ljudmi ter podrobnostmi in problematiko selektivne reje, simbioze, udomačitve, pravic živali, praks kmetovanja ter varnosti in zaščite hrane, ki prepredajo ta narativ. V tem delu spekulativnega oblikovanja, ki se ne osredotoča na človeka, bo avtonomni stroj, ki bo sprožil učinek srhljive doline, ljubeče skrbel za piščance, kar bo pri gledalcu sprožilo vprašanje, ali so stroji mogoče zmožni biti bolj človeški od ljudi.

Gallus gallus roboticus

 

CV umetnika

Miranda Moss
Miranda Moss je umetnica, outsiderska strokovnjakinja za robote in biologinja, ki dela po načelu ‘naredi sam’, iz južnoafriškega Cape Towna. V svoji transdisciplinarni praksi, znotraj katere osredotoča na problematiko in obetavne možnostitehnologije z ekološke in družbene perspektive, je razstavljala, učila in raziskovala po vsem svetu v različnih umetniških, znanstvenih in javnih prostorih. Trenutno je magistrska študentka trajnostnega oblikovanja na Univerzi Carla Linnaeusa na Švedskem.

Daniel Brownell
Daniel Brownell je podnevi programer, ponoči pa tinkerer in bioumetnik, pri čemer njegova raznolika praksa po uradnih urah vključuje svetlobno umetnost, mikologijo, interaktivno elektroniko, hidroponiko, hrano in interdisciplinarno sodelovanje. Prispeva k odprtokodnim prehranskim računalniškim projektom in eksperimentira s kamerami, senzorji, računalniškim vidom in strojnim učenjem, da bi razvil idealne okoljske pogoje.