Udeleženci delavnice bodo izdelali ekscentrično večkanalno signalno mešalko Scheme-Op, ki se idejno naslanja na zgodovino analognega računalništva in eksperimentalno zvočno prakso ‘no input mixing’, kjer zgolj z mešalko in nekaj kabli dosežemo raznolike elektronske zvoke.
Posebnost mešalke je odprt vmesnik, ki omogoča povezovanje odprtih točk v vezju z različnimi elektronskimi komponentami, podobno kot retro učni kiti za spoznavanje elektronike. S fizičnim poseganjem v signalne poti lahko vzpostavljamo različne konfiguracije ti. operacijskih ojačevalcev – osnovnih elektronskih gradnikov, ki so bili v 50. in 60. letih prejšnjega stoletja uporabljani za analogno računanje.
Ob zvočnem eksperimentiranju z mešalko lahko začetniki intuitivno spoznavajo osnove elektronike in zvočne sinteze, poznavalci pa razvijajo zapletene povratne zanke in raziskujejo analogno procesiranje signalov in zvoka. Za delavnico je potrebno zgolj osnovno znanje spajkanja.
Produkcija
LjudmilaAvtorji
Staš Vrenko je umetnik, glasbenik in oblikovalec elektronskih instrumentov. Magistriral je na Oddelku za kiparstvo na ALUO v Ljubljani in za magistrsko delo prejel študentsko Prešernovo nagrado. Njegova umetniška praksa združuje različna polja umetnosti s poudarkom na raziskovanju zvoka, elektronskih medijev in tehnologij, kineticizma, naprednih izdelovalnih tehnologij ter performativnosti. V zadnjih letih se je predstavil z več samostojnimi projekti: ,ločene vrednosti (osmo/za, 2021-2022), Izdelave (P74, 2020), Plošča (Kino Šiška, 2019), Zanke v prenosu (osmo/za, 2018), Tehnike posvojitve (P74, 2017) in Veznik (MoTA, 2016). Razstavljal je tudi v okviru skupinskih razstav in festivalov, mdr. Pixxelmusic (2019), MFRU_25 (2019), Kiblix (2017), Svetlobna gverila (2015 in 2016), U3 | 7. Trienale sodobnih umetnosti v Sloveniji (2013).
Gregor Krpič je študiral Elektroniko na FE UL. Zanima se za zvočno raziskovanje skozi razvoj lastnih senzoričnih elektronskih instrumentov. Od leta 2018 aktivno sodeluje pri različnih projektih sodobne raziskovalne umetnosti z umetniki kot so Staš Vrenko (,loočene vrednosti, osmo/za, 2021), Zoran Srdić Janežič (Biobot, Galerija Kapelica, 2021), Brane Zorman (Duh Dreves | Dotik, Cona, 2021), Špela Petrič(Pl’AI, Galerija Kapelica, 2020), Mojca Založnik (Mejna nedoločenost, Galerija Kapelica, 2019), Tanja Vujinović (MetaVrt Sfera2, 2019), Januš Aleš Luznar(IctusCordis, 2019). Na zavodu Kersnikova se je leta 2018 priključil projektu Rampa, kjer sodeluje pri razvoju in mentoriranju delavnic. Od leta 2019 sodeluje z društvom Ljudmila, kjer s Stašem Vrenkom vodi skupnost Sintetistična srečanja, v okviru katere sta leta 2022 organizirala sejem elektronskih instrumentov in zvočil Patcher Fair.
#medijskaarheologija #zvok #spajkanje #osnove elektronike #diy